راه های افزایش تمرکز در نوجوانان

مشکلات عدم تمرکز در نوجوانان

یکی از دغدغه های والدین و نوجوانان امروزی کمبود تمرکز در نوجوانان است. این عدم تمرکز ناشی از عوامل بسیاری است و روی تحصیل نوجوانان تاثیر زیادی میگذارد.

عدم تمرکز در مطالعه و نداشتن تمرکز در امتحان از بزرگترین مشکلاتی است که نوجوانان را درگیر خود کرده است. وجود منابع اطلاعاتی گسترده، استفاده مداوم از اینترنت و گوشی های همراه، استرس های تحصیلی و نگرانی های خانوادگی از مهمترین دلایل کمبود تمرکز در نوجوانان محسوب میشوند.

راه های افزایش تمرکز در نوجوانان

ممکن است شما والدین یک نوجوان باشید و بخواهید به فرزند خود کمک کنید که تمرکز بیشتری داشته باشد و یا خودتان نوجوانی باشید که دلتان بخواهد با بالا بردن تمرکز، نتیجه بهتری در تحصیل و زندگی خود بگیرید. در هر دو صورت شما میتوانید از توصیه ها و راهکارهای زیر استفاده کنید.

چگونه تمرکز خود را در درس خواندن بالا ببریم؟

بسیاری از نوجوانان ما در زمان کنکور نمی توانند تمرکز کنند و درسس بخوانند. علاوه بر مدیریت زمان در کنکور ما برای شما راهکارهای افزایش تمرکز در درس خواندن را گردآوری کرده ایم تا درکنکور خود موفق باشید

۱. زمان مناسب برای انجام کارهای مهم و تحصیلی خود را تشخیص دهید

مثلا ممکن است کارایی شما در صبح ها بیشتر باشد. سعی کنید کارهای مهم مثل درس خواندن را در این ساعات انجام دهید تا به افزایش تمرکز در مطالعه کمک کنید.

۲. بین درس خواندن خود زمان استراحت و وقفه بگذارید

خستگی و نداشتن وقت برای فکر کردن به مسائل دیگر، باعث افزایش عدم تمرکز شما در مطالعه میشود. اگر میخواهید نتیجه بهتری از تلاش های خود بگیرید حتما به داشتن زمان های کوتاه استراحت توجه کنید.

۳. برای مطالعه و کارهای خود برنامه ریزی کنید

داشتن برنامه مشخص برای درس ها و آزمون ها، باعث بالا رفتن تمرکز شما میشود. با این کار به هر چیز سر وقت خودش فکر میکنید و نگران وقت نداشتن برای درس ها و کارهای دیگر نخواهید بود.

۴. وسایل الکترونیکی خود را در زمان درس خواندن کنار بگذارید

گوشی همراه و دیگر وسایل الکترونیکی دشمن تمرکز شما هستند. یک پیام کوتاه توانایی این را دارد که تا یک ساعت حواس شما را از همه چیز پرت کند. توصیه میشود نه تنها گوشی خود را خاموش کنید، بلکه آن را دور از چشم خود هم قرار دهید تا با دیدنش برای استفاده از آن وسوسه نشوید.

کتاب افزایش قدرت تمرکز

کتاب های مفید در جهت افزایش قدرت تمرکز به صورت زیر است.

۱. هنر دستیابی به تمرکز

رسیدن به روشی سودمند برای به ‌دست‌ آوردن خروجی بیشتر با کار کمتر / نوشته مایکل هایت
بهره وری به معنی انجام کارهای بیشتر نیست، به معنی انجام کارهای درست است. این کتاب به شما یاد میدهد که چگونه با تمرکز میتوانید انرژی کمتری صرف کنید اما نتایج بهتری داشته باشید.

۲. انحراف ‌ناپذیر

ابر نیرویی به نام تمرکز حواس / نوشته نیر ایال

این کتاب به شما درباره سختی های متمرکز بودن در دنیای امروزی توضیح میدهد و راهکارهایی را برای مقابله با آن به شما معرفی میکند. این کتاب به مسئله تمرکز با نگاهی جدید میپردازد و به طور تخصصی به شما در این راه کمک میکند.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید