اهمیت استعدادیابی نوجوان

شاید فکر کنید دوره نوجوانی یا جوانی برای استعدادیابی دیر است و تنها در سنین کودکی می‌توان به استعداد افراد پی‌برد، اما این باور با نظر متخصصان هماهنگ نیست. زیرا آن ها معتقدند بهترین سن برای استعدادیابی دوران کودکی و در بازه 3 تا 6 سالگی است. اما پس از این زمان شانس کشف استعدادهای افراد از بین نمی‌رود. چرا که استعدادها امری ذاتی هستند و می‌توانند سال‌های سال بصورت نهفته باقی بمانند. اهمیت استعدادیابی در سنین کودکی تنها به این دلیل است که پدر و مادر هرچقدر زودتر از توانایی‌های فرزندشان باخبر شوند فرصت بیشتری برای فراهم کردن یک بستر مناسب در اختیار دارند.

با این حال استعدادیابی در سنین نوجوانی و جوانی در کیفیت آینده فرزندتان تاثیرگذار است. چرا که اگر ظرفیت‌های ذهنی منحصر به فرد فرزندتان را بشناسید می‌توانید در انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل آینده راهنمایی‌های بهتری در اختیار او قرار دهید. همچنین در این شرایط اگر زمینه مناسب و همسو با استعدادهای نوجوان یا جوان فراهم شود، شانس موفقیت به میزان زیادی بالا خواهد رفت.

در سنین نوجوانی به نوعی شخصیت و آینده فرد شکل می گیرد و تجربه نشان داده که افراد به هر چیزی که در این دوره عادت کنند، به احتمال زیاد تا آخر عمر همراهشان خواهد بود و تغییر دادنشان آن ها را دچار مشکلات بسیار زیادی می کند. چرا که انسان به هر چیزی که خو بگیرد مسیر عصبی آن در ذهنش ساخته می شود و هر چقدر هم بیشتر آن کار را انجام دهد، این مسیر عصبی قدرتمندتر شده و تغییر آن دشوارتر می شود.

در نتیجه نوجوان باید در این سنین کارهایی را انجام دهد که مطابق با استعدادها و علایق او می باشد و اگر بدین ترتیب پیش برود، حتماً نتایج بسیار خوبی را خواهد گرفت. در واقع وقتی فرد از سنین نوجوانی شروع به آموزش دیدن در حوزه های مرتبط با استعدادها و علایق خود می کند، مسیر عصبی آن ها در ذهن او ساخته شده و مهارت بالایی در آن کار کسب می کند که این مهارت در کنار استعداد برتر و ذاتی که خداوند در اختیار او قرار داده، قطعاً آینده درخشانی را برای او خواهد ساخت.

 

راه های استعدادیابی نوجوانان

برای بحث استعدادیابی راه های بسیار زیادی وجود ندارد و بهترین کار این است که شما توسط متخصصین این حوزه بررسی شوید و استعداد خود را پیدا کنید. همچنین می توانید خودتان به طور دقیق با بهترین تست های استعدادیابی موجود در دنیا آشنا شوید و با انجام تست های مختلف، به استعدادهای درونی خود پی ببرید. در اینجا قصد دارم  چند نکته ساده اما بسیار مهم را به شما بیان کنم که برای استعدادیابی پیش از هر چیز باید به آن ها دقت کنید. این موارد عبارتند از:

  • خودتان را باور کنید و بپذیرید که با استعداد هستید
  • در کودکی خود جستجو کنید
  • علایق خود را کشف کنید
  • از اطرافیانتان سوال بپرسید
  • از استعداد کُش ها فرار کنید!
  • کارهایی که بهتر از دیگران انجام می‌دهید را پیدا کنید
  • از تست های استعدادیابی کمک بگیرید

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید